10 tipov na čo myslieť pri
tvorbe e-shopu

V dnešnej dobe online sveta je e-shop spôsob, ako dokážete svoj produkt, prípadne aj služby dostať medzi čo najviac ľudí. Pri tvorbe e-shopu by ste mali myslieť na zákonné povinnosti a GDPR, ale okrem toho vám dáme aj pár tipov, ako urobiť vás e-shop čo najviac použivateľsky prívetivý. 

1. Proces nákupu

Môžete mať ten najlepší produkt, ale ak sa zákazník nevyzná v objednávacom systéme môže to byť jeden z problémov prečo nákup nikdy neuskutoční. Cesta k nakúpeniu produktu by mala obsahovať čo najmenej krokov. Ak potrebujete pridať možnosti, ako výber farby, veľkosti, vône alebo iné, myslite na to aby bol takýto výber čo najprehľadnejší a jasne pochopiteľný. Samozrejme, že s týmto vám vie pomôcť skúsený dizajnér. Ďalším z dôležitých bodov krokov je aj na košík a formulár, kde vyplňuje zákazník svoje údaje. Jednotlivé políčka by mali mať jasné názvy, aby bolo zreteľné, kde napísať aký údaj.

Čím jednoduchší proces nákupu, tým viac zákazníkov nákup dokončí.

2. Prehľadná navigácia

Pri viacerých produktoch na e-shope je dôležitá aj prehľadná navigáca. Zákazník sa musí vedieť orientovať v jednotlivých kategóriach. Ak mu nebude jasné, kde produkty nájsť, zanechá to negatívny dojem. To môže spôsobiť, že nákup nedokončí a aj to, že sa na web v budúcnosti nevráti.

Čím rýchlejšie sa zákazníci dostanú k požadovaným produktom, tým rýchlejšie nakúpia.

3. Jednoduché vyhľadávanie

Rýchle a efektívne vyhľadávanie zlepšuje užívateľský zážitok. Zákazníci často využívajú vyhľadávanie na presné a rýchle nájdenie produktov. To môže zvýšiť konverziu, pretože je uľahčený celý nákupný proces. Pri vyhľadávaní myslite na správne priradenie názvov k produktom. V prípade ak by nevedeli nájsť presné znenie produktu, ponúknite zákazníkovy podobné produkty, ktoré ho môžu zaujať.

Zákazníci môžu ľahšie objaviť produkty, ktoré ich zaujmú.

4. Odporúčanie produktov

Uľahčite zákazníkom nákup a odporučte im produkty na vašom webe. Väčšinou ich môžu zaujať najpredávanejšie produkty, čo im pomôže pri vábere ak na váš e-shop narazili prvý krát. Ale môžete im odporučiť aj podobné produkty, ako tie, ktoré si prezerajú alebo vyhľadávajú. Okrem toho, že im zjednodušíte hľadanie, vie to dopomôcť aj vašemu predaju, pretože im ukážete čo najviac porduktov.

Odporúčania môžu zabäzpečiť väčšie množstvo predaných produktov.

Najpredávanejšie produkty DeerMates

5. Produktové fotografie

Kvalitné a výstižné produktové fotografie vedia upútať zákazníkov. Vizuálna stránka či už celého webu alebo produktu je jednou z hlavných vecí, podľa ktorej sa zákazník rozhoduje pri online nákupe. Pri produktových fotografiach ale aj celkovo pri obrázkoch na webe dbajte na optimalizáciu obrázkov aby ste ich nemali zbytočne veľké, čo môže byť problém pri načítavaní. Ale s tým vám vieme jednoducho poradiť a existujú aj rozšírenia, ktoré vedia automaticky optimalizovať obrázky po nahratí na web.

Kvalitné obrázky môžu prilákať viac zákazníkov.

6. Popis produktov

Zvoľte trefné a jasné popisy produktov. Po vizuálnej časti produktu zákazníka zaujíma aj popis, kde sa dozvie informácie o produkte. najviac zaujme popis. Opíšte im konkrétne čo má zákazník očakávať, že dostane. Vyhnete sa tak zbytočnému vráteniu produktov alebo reklamáciam. Podľa toho čo predávate by ste mali uviesť aj prípadné rozmery alebo množstvo, ktoré je súčasťou balenia.

Presné informácie znižujú riziko nespokojnosti zákazníka.

7. Filtrovanie produktov

Poskytnite zákazníkom možnosť filtrovania produktov pre lepšiu orientáciu, aby sa mohli sústrediť na nákup a nájsť čo chcú nakúpiť. Ak budete mať možnosť prehľadného filtrovanie zákazníci môžu stráviť na wašom e-shope viac pozitívne stráveného času a pravdepodobne sa aj radi vrátia.

Zákazníci nájdu presnejšie to, čo hľadajú.

Filtrovanie produktov DeerMates e-shop

8. Recenzie produktov​

Zákazníci vyhľadávajú recenzie na produkty, ktoré chcú nakupovať. Môžeme to vidieť aj pri veľkom množstve rôznych kanálov a webov, ktoré sa zameriavajú len na recenzovanie. Rozhodujú sa na základe kladných alebo negatívnych recenzií či nákup uskutočnia, pretože produkt reálne nevidia. Recenzie produktov vedia tiež pomôcť vo vyzdvihnutí kredibility vašej značky. Myslite na to aby boli ľahko viditeĽné, či už pri jednotlivých produktoch alebo na hlavnej stránke ako ukazovateľ spokojnosti klientov.

Pozitívne recenzie môžu motivovať zákazníkov k nákupu.

9. Responzívny dizajn

Responzívny dizajn je už v dnešnej dobe úplným základom dobre fungujúceho webu, ale v niektorých prípadoch je to lepšie pripomenúť a pri e-shopoch to platí viacnásobne. Väčšina ľudí vybavuje svoje online nákupy cez internet a väčšina pri tom používa práve mobilné zariadenie. Preto sa aj my pri našich projektoch sústredíme na respozívny dizajn a tak zákazníkom poskytnúť komfort pri nakupovaní aj cez mobil po ceste do práce.

Umožnoť nákup z rôznych zariadní môže zvýšiť počet zákazníkov a objednávok.

10. FAQ sekcia

Sekcia s najčastejšie kladenými otázkami je výborným spôsobom ako zákazníkov uspokojiť a priniesť im informácie, ktoré ich zaujímajú. Už pri spustení webu môžete mať prehľad s akými otázkami sa najčastejšie stretávate, a ak ich nemáte, sledujte na čo sa vás zákazníci pýtajú, aké problémy riešite pri komunikácií s nimi. Následne môžete otázky a odpovede aktualizovať. Nezabudnite však na to aby táto sekcia bola jednoducho dohľadateľná, či už bude priamo v menu alebo pri každom produkte samostatne.

Zákazníci môžu získať informácie rýchlo bez nutnosti kontaktovať podporu.

Najčastejšie otázky DeerMates e-shop

Robte e-shop pre svojích zákazníkov

Aj keď sú univerzálne pravidlá ako by mal vyzerať e-shop a je dobré ich poznať a aplikovať, nezabúdajte prioritne tvoriť e-shop pre svojích zákazníkov. Urobte si prieskum a sústredte sa na vaše produkty. Samozrejme s týmto všetkým vám vedia poradiť špecialisti a odborníci, ktorí sú aj v našom tíme. Vytvorili sme už veľa úspešných webov a taký môže byť aj ten váš. Pozrite sa na naše úspešné e-shopy a spoločne vytvoríme najlepšiu prezentáciu pre vaše projekty.

Budujeme inovatívne a zmysluplné riešenia. Pridajte sa k nám.

250+
Ukončených
projektov
13
Rokov
skúseností
1200+
Odpracovaných
hodín mesačne
13
Členov
tímu