Web je väčšinou prvé miesto, kde sa o vás zákazníci dozvedia. Chcete urobiť dojem, ktorý u nich dlho pretrvá. Každému je asi jasné, že tento prvý dojem tvorí práve dizajn webu. Hneď potom sa zakusnú do čítania obsahu, a ten musí byť dobrý, aby ste ich presvedčili, že váš biznis je pre nich ten pravý.
Je teda jasné, že so zákazníkom musíte začať komunikovať od prvej možnej chvíle a ukázať mu akú pridanú hodnotu má váš produkt, alebo služba oproti konkurencii.
Ako zistím, že potrebujem redizajn svojho webu? Každý druh webu, firemná prezentácia, obsahový portál, alebo eshop si vyžadujú špecifický prístup, ale tieto vlastnosti majú zvyčajne spoločné.
Redizajn webu znamená značné zmeny v architektúre, funkcionalite, vizuáloch a štruktúre obsahu webu.
Obnova “refreš” webu sa sústredí na drobné úpravy ako zmeny v umiestnení loga, farebnej palety, použitého fontu, ktoré zvyčajne môžu vychádzať z nejakého UX auditu. Napríklad vám je odporučená zmena tvaru a farby CTA (Call To Action) tlačidiel, alebo zvýšenie kontrastu textu s pozadím na zlepšenie dostupnosti webu.
Potrebujem teda naozaj redizajn? Vždy máte dve možnosti: spoliehať sa na svoj pocit, alebo na analytická dáta. Ja sa prikláňam hlavne k tým dátam, ale myslím, že je dôležité počúvať aj svoje vnútorné nutkanie na zmenu.
Dôležité je povedať si koľko ma to bude stáť a či mám v rozpočte dostatočné množstvo prostriedkov, aby redizajn mal zmysel a teda obsahoval všetko potrebné pre skutočnú zmenu.
Každý web potrebuje po spustení údržbu, monitoring a aktualizácie, pripadne technickú podporu. Niektoré weby častejšie, iné iba raz začas. Niekedy si biznis vyžaduje 24/7 dozor 7 dní v týždni, lebo každá minúta vás môže stáť nemalé peniaze. Zanedbaním týchto aktivít sa váš web môže ľahko dostať do stavu kedy je nepoužiteľný, správa sa nepredvídateľne, alebo ešte horšie, je ľahkým cieľom pre hackerov. Je dobré zarátať tieto náklady do rozpočtu na najbližšie roky.
A/B testujte, zamýšlajte sa nad novými vzhľadmi a funkcionalitou. Všetko si dobre premyslite, konzultujte a odmerajte si reálne výsledky. Keď s tým budete dostatočne spokojný, môžete to pustiť von. Príprava je kľúčová, ale netreba vždy čakať na celkový redizajn. Niektoré zmeny sa dajú urobiť veľmi jednoducho a majú veľký dosah. A niekedy veci, ktoré fungujú netreba meniť, stačí ich napríklad podporiť dobrým marketingom.
Dobre urobený redizajn je fuška a často si vyžaduje veľa odvahy sa do neho pustiť. Je to ale často vec, ktorú je nevyhnutné spraviť, ak chcete nechať váš biznis rásť. Verím, že s nami to zvládnete rýchlo a bez zbytočných rizík. Napíšte nám, ak sa niekde zaseknete a potrebujete konzultáciu, alebo hľadáte agentúru, ktorá to za vás celé zmanažuje.
Máte zastaralý web, ktorý nestíha? Premýšľate nad redizajnom, ale neviete ako začať? Pripravili sme pre vás plán redizajnu webu v 16 krokoch.
Aké sú možnosti s umelou inteligenciou vo vývyji webov a aplikácií a ako ich vieme využiť v náš prospech. Singularita, hyperbola a AGI čo sú to za pojmy?
Prečo máme radi Open Source a sme mu verní od začiatku našeho pôsobenia? Aké sú jeho najväčšie výhody a je jeho používanie bezpečné?
Webikon s.r.o.
Vápenná 15, 821 04 Bratislava
IČO: 46809422
DIČ: 2023593858
IČ DPH: SK2023593858